Google Bedrijfsprofiel.

Iedere dag wordt er ontzettend vaak gezocht naar beauty salons zoals dat van jou. Met een Google Bedrijfsprofiel zorg je dat jij opvalt tussen al die zoekresultaten. Vooral wanneer je lokaal klanten wil trekken, is een goed ingericht bedrijfsprofiel van essentieel belang.

28%

van de lokale zoekopdrachten resulteert in een boeking

97%

van de gebruikers zoekt naar lokale bedrijven op Google (Maps)

3x

een bedrijfsprofiel met foto's genereert dubbel zoveel interesse

Val op en creëer vertrouwen, ook in de Google zoekresultaten!

Reviews op Google Bedrijfsprofiel

Klanten kunnen bij de bedrijfsvermelding reviews over jouw behandeling(en) en salon plaatsen. Online reviews zijn een goede manier om waardevolle mond-tot-mond-marketing naar internet te verplaatsen. Veel positieve reviews zullen voor meer vertrouwen zorgen bij een potentiële klant.

1
Win de eerste indruk

De eerste indruk is voor een potentiële klant erg belangrijk. Komt jouw Google Bedrijfsprofiel in beeld, maar oogt deze incompleet? Zijn er bijvoorbeeld geen foto’s toegevoegd en heeft niemand een review achtergelaten? Dan is de kans groot dat de potentiële klant verder zoekt. Wist je bijvoorbeeld dat: 76% van de mensen die op zoek is naar een behandeling of salon in de buurt, dit bedrijf binnen één week bezoekt? 80% van de consumenten gebruikmaakt van een zoekmachine om meer informatie over een lokaal bedrijf te vergaren?

2
Foto’s op Google Bedrijfsprofiel

De vermelding is bij uitstek geschikt om foto’s te laten zien die een goed beeld van je bedrijf geven. Bedrijven met foto’s ontvangen 42% meer verzoeken voor een routebeschrijving naar het desbetreffende bedrijf. Ook ontvangen zij 35% meer klikken naar hun website dan bedrijven die geen foto’s hebben.

3
Google Posts

Binnen het Google Bedrijfsprofiel heb je de mogelijkheid om een Google Post te plaatsen. Dit kun je zien als een reclame-uiting. Middels een foto of video en een kort bericht kun je de aandacht vestigen op een bepaald product, een tijdelijke actie of een evenement. Bij het opstellen van dit korte bericht kan het zinvol zijn ook zoektermen in de post te verwerken (op een natuurlijke manier). Maak je bijvoorbeeld een Google Post voor een fietsenwinkel in Kampen die (lokaal) beter gevonden wil worden op elektrische fietsen? Maak dan bijvoorbeeld een post aan met als begeleidend bericht: “Elektrische fiets kopen in Kampen? Bij onze fietsenwinkel ontvang je deze week 10% korting op de aanschaf van een e-bike!”. Hulp nodig bij het opzetten van een Google Post?

Google Bedrijfsprofiel succesvol inzetten?

Jouw Google Bedrijfsprofiel biedt heel wat mogelijkheden en kan zorgen voor meer verkeer naar jouw salon. Laat je het opzetten en onderhouden van Google Bedrijfsprofiel liever over aan mij?

Launch login modal Launch register modal